Tippinspiratsioon
innovatiivseks kesk-
konnasõbalikuks
pakendamiseks
20 LK NÕUANDEID, NIPPE
& KLIENDILUGUSID EESTI KEELES
Pakendivaldkond seisab silmitsi keskkonnaprobleemidega. Keskkonnajalajälje vähendamiseks on vaja luua vastutustundlikumaid tooteid ja valida säästlikud pakendilahendused. Kuidas minna toodete kaitsmiseks transpordi ja ladustamise ajal üle keskkonnasõbralikule pakendile? Keskkonnamõju vähendamiseks on palju lahendusi.
Pakendivaldkond seisab silmitsi keskkonnaprobleemidega. Keskkonnajalajälje vähendamiseks on vaja luua vastutustundlikumaid tooteid ja valida säästlikud pakendilahendused. Kuidas minna toodete kaitsmiseks transpordi ja ladustamise ajal üle keskkonnasõbralikule pakendile? Keskkonnamõju vähendamiseks on palju lahendusi.
Keskkonnasõbralik ehk teisisõnu kestlik pakendamine aitab vähendada süsinikuemissiooni ning tekitab oluliselt vähem jäätmeid mängides sealjuures olulist rolli meie planeedi kaitsmisel. Kuna keskkonnasõbraliku pakendi ametlik määratlus puudub, siis vaata alltoodud kriteeriumeid kasutades, kas sinu ettevõttes kasutatav pakend on piisavalt kestlik.
Alusta õigete küsimuste küsimisest oma pakenditarnijalt:
1. Kas materjal on taastuv või ümbertöödeldud? Taastuvad materjalid on toodetud taastuvatest loodusvaradest, mis juurdekasvu piires toimuva säästva kasutamise korral end taastoodavad. Nt puidukiud.
2. Kas pakend on korduvkasutatav või ümbertöödeldav? Ümbertöödeldavat pakendit saab kokku koguda, ümber töödelda ja taas ringlusesse saata kas siis materjali või toodete kujul. Pakendi ümbertöödeldavus sõltub selle olemusest ja koostisest. Näiteks monomaterjal sobib ümbertöötlemiseks kahest või enamast komponendist koosnevast komposiitmaterjalist paremini.
3. Kas pakendil on madal süsinikujalajälg? Valides sobiva pakkekile, kasutades seda õiges seadmes ning vähendades kasti suurust aitad vähendada pakendi süsinikujalajälge.
4. Kas sinu pakendi suurus vastab toodete suurusele? Eritellimusel loodud täpselt toodete suurusele vastav pakend on parim viis ülepakendamist (pakkematerjalide ebavajalikku ning liigset kasutamist) ja tühja ruumi transportimist vältida.
Et muuta jätkusuutlik pakendamine võimalikuks ja teha õigeid samme oma toodetele keskkonnasõbraliku ja uuendusliku pakendilahenduse loomiseks, tasub üle vaadata kogu pakendi väärtusahel.
Pandeemia tagajärjel on jätkusuutlike pakendilahenduste tähtsust võimatu ignoreerida. Enamik ettevõtteid ja kaubamärke võtab arvesse tarbijate nõudlust säästvamate ja keskkonnasõbralikumate pakendite järele. Üle kahe kolmandiku tarbijatest on nõus maksma rohkem pakendite eest, millel on väiksem keskkonnamõju. Ühendkuningriigis väitis 2020. aastal 50% tarbijatest, et nad on pakendiprobleemide tõttu juba kaubamärki vahetanud.* Seega tuleks praegune pakenditööstuse lineaarne mudel üle vaadata.
Seetõttu on Antalise eesmärk panustada aktiivselt olukorra parandamisse, hankides jätkusuutlikke materjale vastutustundlikelt tarnijatelt, kavandades keskkonnasõbralikke lahendusi ja vähendades CO2 heitkoguseid kogu väärtusahelas.
* Allikas: Viimane McKinsey pakendiuuring 2020 https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/meet-the-next-normal-consumer
20 LK NÕUANDEID, NIPPE
& KLIENDILUGUSID EESTI KEELES