Tänapäeval on meil kõigil oma roll keskkonnasäästlikul toimimisel. Keskkonnasõbralikke pakendeid peab olema lihtne taaskasutada, nad peavad olema keskkonnale ohutud ning neid peab olema võimalik toota ringlussevõetud materjalidest.
Tänapäeval on meil kõigil oma roll keskkonnasäästlikul toimimisel. Keskkonnasõbralikke pakendeid peab olema lihtne taaskasutada, nad peavad olema keskkonnale ohutud ning neid peab olema võimalik toota ringlussevõetud materjalidest.
Pakendid, kui need on loodud jätkusuutlikkust silmas pidades, mängivad keskkonnakaitsel võtmerolli. See on nüüd olulisem kui kunagi varem, kuna loodusvarad on kiiresti ammendumas ja ringlussevõetud plastmaterjal saastab planeeti.
Surve tõuseb nii tarbijatelt kui ka valitsustelt, tõstes ettevõtete sotsiaalse vastutuse prioriteeti kogu pakendamise käigus. Vastutuse suurenedes on esile kerkimas ka uued võimalused jätkusuutlikul pakenditurul, mis eeldatavasti jõuab 2027. aastal ligi 413 miljardi dollarini aastase liitkasvu korral üle 6% ajavahemikul 2018–2027 (Global Sustainable Packaging Market Outlook by Research Nester, 2019).
Keskkonnasõbraliku lahenduse osaks olemine tähendab ka pakendilogistika sujuvamat jätkusuutlikku kasutamist, mis elimineerib tarbetuid komponente või protsesse ning mis juhib tõhusust ja on kasulik nii planeedile kui ka materjali säästmisele.
Keskkonnasõbralikel pakenditel on mitmeid aspekte, kuna need on seotud keskkonnaga arvestava mõtteviisiga. Näiteks:
Lühidalt öeldes - keskkonnasõbralik on pakend, mille tootmisel on silmas peetud kõigi pakkematerjalide jätkusuutlikkust ja ringlussevõttu.
Keskendumine looduslikele materjalidele tähendab, et keskkonnasõbralikes pakendites pole mürgiseid kemikaale, seega on see inimestele ja keskkonnale ohutum, mis võib mõjutada ostukäitumist. Värske uuring näitab, et 57% tarbijatest maksab keskkonnasõbralike pakendite eest rohkem (Sustainable Packaging Unwrapped, GlobalWebIndex, 2019). Veel 42% peab taaskasutatud või säästvatest materjalidest valmistatud pakendeid oma igapäevaste ostuharjumuste jaoks ülioluliseks.
Konkurentsieelised
Lisaks pakub säästva pakendistrateegia vastuvõtmine konkurentsieeliseid, mis parandavad kaubamärgi mainet, on atraktiivsed koostööpartneritele, suurendavad klientide lojaalsust, vähendavad riski ja toetavad inimressursse.
Keskkonnasõbralik pakendamine algab vastutustundlike baasvarude, näiteks paindlike ja /või monomaterjalide, taimsete ja muude roheliste alternatiivide hankimisega. Neid saab integreerida ringmajanduse tarneahelasse ja vähendada energiatarbimist.
Siin on mõned usaldusväärsed ja uuenduslikud võimalused.
Jätkusuutlik pakendamine suurendab tõhusust, kuna see teeb vähemaga rohkemat, austades kolme kolme R-i - vähendamine, taaskasutamine ja ringlussevõtt. (Reduce, Reuse and Recycle.)
Keskkonnasõbralik pakendikujundus on jäätmete vähendamiseks optimeeritud nii suuruse, ruumi kui ka kaalu poolest. See on valmistatud tugevamatest, õhematest ainetest kui traditsioonilised pakendid, kaitstes tooteid tõhusamalt ja vähem materjale kasutades. Näiteks on mitmekihiline strechkile sitke ja õhuke plastkile, mis kaitseb tooteid tõhusalt, kasutades samal ajal vähem materjale. See aitab vähendada pakendite süsinikujälge.
Pakendil on lühike elutsükkel, kuid selle maksimaalne kasutamine on võimalik mitmekülgsete uuenevate lähtematerjalide abil, mis toetavad ringmajanduse tarneahelat. Keskkonnasõbralikke pakendeid tehakse korduvkasutuseks ja tagastatakse mitu korda, võimaldades tarnimisel suuremat tootlikkust.
Pakkide valmistamiseks on ringlussevõetud või taaskasutatavate materjalide valimine üha rangemate keskkonnaalaste eeskirjade järgimiseks oluline. Keskkonnasõbralikke pakendeid saab jagada või kasutada teistes toodetes, nii et algselt kasutatud materjali väärtus on maksimaalne.
Jätkusuutlikkusele üleminek nõuab optimeerimist kogu väärtusahelas ja pakendi olelusringi jooksul, kuid kasu on seda väärt: logistikajuhina tähendab keskkonnasõbralikuks muutumine vähem materjale ja nende paremat kasutamist.
Keskkonnasõbralik pakend lisab logistikaahelas suurt väärtust, sest see on kasulik mitte ainult planeedile, vaid ka tarbijatele, kes ootavad järk-järgult, et kaubamärgid pööraksid keskkonnale rohkem tähelepanu. Sellepärast on praegu ideaalne aeg jätkusuutlikkuse ennetavate tavade kasutuselevõtmiseks!