Loodusvarad kahanevad murettekitava kiirusega samal ajal kui saaste ja jäätmete - eriti plastiku - osa iga aastaga suureneb. See on tõsine probleem, mis hõlmab kõiki tööstusharusid. Tegelikult nn globaalse ületarbimise päev (Earth Overshoot Day) ehk päev, mil inimkonna aastane ökoloogiliste varude tarbimine ületab planeedi taastootmisvõime nende varude osas, oli esimest korda 29. detsembril 1970. 2018. aastal oli inimkond aastase loodusvarude varu ära tarbinud juba 1. augustiks ning 2050. aastal on see tähtaeg juba aprillis.
Loodusvarad kahanevad murettekitava kiirusega samal ajal kui saaste ja jäätmete - eriti plastiku - osa iga aastaga suureneb. See on tõsine probleem, mis hõlmab kõiki tööstusharusid. Tegelikult nn globaalse ületarbimise päev (Earth Overshoot Day) ehk päev, mil inimkonna aastane ökoloogiliste varude tarbimine ületab planeedi taastootmisvõime nende varude osas, oli esimest korda 29. detsembril 1970. 2018. aastal oli inimkond aastase loodusvarude varu ära tarbinud juba 1. augustiks ning 2050. aastal on see tähtaeg juba aprillis.
See olukord on suurendanud pakenditööstuse eeliseid ja pühendumust ettevõtete sotsiaalsele vastutusele (CSR). Tänapäeval peavad ettevõtted võtma väga tõsiselt nende poolt nii keskkonnale kui ka ühiskonna heaolule avaldatavat mõju.
Pakendamist peetakse vastutavaks nii energia kui taastuvate materjalide kasutamise eest ning globaalne jalajälg on tõeliseks probleemiks. Kuigi muutus on kohustus, võib see olla ka võimalus. Ettevõtete sotsiaalne vastutus seab luubi alla pakendite päritolu ja valmistamise viisi, luues seeläbi uued konkurentsivõime hoovad.
Jätkusuutlikkusest saab väärtus, millega tõmmata ligi partnereid, suurendada kliendi lojaalsust, parendada kaubamärki ja hoida töötajaid. Vähem kasutatud pakkematerjale tähendab vähem energiat, mis võimaldab rohelise pakendamise protsessidel tipneda vähendatud tootmis- ja transpordikuludega.
Teine eelis hõlmab riskijuhtimist, kuna ettevõtete sotsiaalne vastutus aitab tagada ausate ja mainekate äriprotseduuride järgimist kogu ahela ulatuses. Need eelised ärgitavad tegutsema: säästva pakendamise koalitsiooni andmetel teatasid 86% ligi 100 pakenditööstuse tegijast, et neil on seatud konkreetsed eesmärgid või kavatsused toetada säästva pakendamise kontseptsiooni.
Uuring* peegeldab selle teema olulisust - 91% tarbijatest väidavad, et nad eeldavad ettevõtetelt enamat kui ainult kasumile keskendumist, et tegutsetaks vastutustundlikult nii sotsiaalsete kui keskkonnaalaste küsimuste osas. Lisaks boikoteeriks 90% vastanuist ettevõtteid, mille kohta ilmneks info vastutustundetu või petliku tegevuse kohta.
*2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study
Pakendisektor peab pidevalt arenema, et pidada sammu kaasaegsete turgude, tehnoloogia ja digitaliseerimisega. Erinevate parameetrite abil on globaalsed kaubamärgid jätkusuutlikkusalaste muudatuste rakendamiseks võtnud sihiks 2025. aasta. Siiski pole aega raisata ja pakenditootjad teavad, et ka väikesed sammud loovad positiivset efekti.
Perspektiivis peab tuleviku pakend olema kasulik nii planeedile kui kasuminumbritele. Olema funktsionaalne ja tagama ohutuse ning selle valmistamiseks kasutatakse taastuvenergiat ja vastupidavaid, vastutustundlikult hangitud materjale, mida saab ringlusse võtta või uuesti kasutada.
Ettevõtete sotsiaalse vastutuse prioriteedid aitavad parendada jätkusuutlikke pakendite ärimudeleid, valmistudes suuremate võimaluste ja edu saavutamiseks, sest paremad väärtused loovad maailma, milles on hea äri arendada.